Surówka z białej kapusty z kukurydzą i porem

Czasami już nie mam pomysłu na surówkę do obiadu. Chyba wszystko już było. Niestety, często powtarzając potrawy,  nawet naszą ulubioną surówkę, można popaść w rutynę i zrobi się nudno. Dobrze, że zawsze mam pod ręką słoik kiszonych ogórków i to one ratują sytuację gdy nie chce mi się nic wymyślać.

Kłopotliwe jest też to, że chłopaki nie wszystkie warzywa lubią i czasami coś muszę przemycać. Tak jak w przypadku tej smacznej surówki z białej kapusty. Dodaję do niej pora, którego Żarłoczek nie lubi, ale sparzam pokrojone warzywo, dzięki czemu jest łagodniejsze w smaku i nie przypomina się nam później przez 3 dni.

surowki, biala kapusta, surowka kapusciana, kukurydza, por, sos jogurtowy, majonez, dodatek do obiadu, warzywa, surowka smakolyk


Surówka z kapusty, kukurydzy i pora


czas przygotowania: 15 minut + czas leżakowania kapusty
składniki: 
  • 250 g kapusty białej (ćwiartka niezbyt dużej główki)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 150 g kukurydzy konserwowej
  • 50 g pora (4-5 łyżek) - tylko jasnozielona część
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 3-4 łyżeczki soku z cytryny 
  • 1 łyżka majonezu
  • 4 czubate łyżki jogurtu naturalnego
  • do smaku -  pieprz mielony, cukier, sól

surowki, kapusta biala, por, slodka kukurydza, dodatek do obiadu


Jak zrobić surówkę z kapusty z kukurydzą i porem? 

Kapustę oczyściłam z wierzchnich, uszkodzonych liści. Skroiłam w bardzo cienkie paski - można to zrobić nożem, na szatkownicy albo w robocie kuchennym. Kapustę przełożyłam do miski, posypałam solą i wygniotłam ręką aż zaczęła puszczać sok. Odstawiłam na pół godziny, godzinkę, żeby zmiękła.

Pora pokroiłam w cienkie półplasterki, przełożyłam na sitko i przelałam wrzącą wodą. Osączyłam dokładnie. Kukurydzę osączyłam z zalewy, opłukany i osuszony koperek posiekałam drobno. Jogurt naturalny wymieszałam z majonezem i sokiem cytrynowym. Doprawiłam do smaku odrobiną cukru, soli i pieprzem.

Do kapusty dosypałam kukurydzę, sparzonego pora i koperek. Wymieszałam. Surówkę polałam sosem i ponownie wymieszałam dokładnie. Odstawiłam do lodówki żeby się przegryzła.

surowka z kapusty, por, sos jogurtowy, dodatek do obiadu, warzywa, biala kapusta


2 komentarze:

  1. Pani Pyzo Izo.... Pani jest aniołem! Dzięki Pani moja kuchnia zaczęła tętnić życiem. Korzystam z Pani przepisów i mam w domu wreszcie zapach, smak i szczęśliwego Faceta, który nie umie uwierzyć własnym kubkom smakowym, że ja wyczarowałam te potrawy, które Pani zamieszcza na Swojej stronie. :-) Dziękujemy!!!!! EWA

    OdpowiedzUsuń
  2. I jeszcze zapomniałam dodać, że największą radość sprawia mi czytanie Pani przepisu, który codziennie dostaję na maila. Czytam i myślę (a to już dużo!) czy dam radę zrobić. :-) Dzisiejsza surówka (przepis, któwy przyszedł w biuletynie) będzie jutro zrobiona.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger