Pyszne ciasto biszkoptowe z owocami

To lekkie i bardzo smaczne ciasto może upiec każdy! Jest puszyste, wilgotne i nie wymaga wiele pracy, a efekt jest zawsze świetny. Na wierzchu możecie ułożyć dowolne owoce - świeże lub z syropu czy mrożone. Takie jakie akurat macie pod ręką.

To proste ciasto sprawdzi się o każdej porze roku i jestem pewna, że wszystkim będzie smakowało bo biszkopt z owocami lubią zarówno dzieci jak i dorośli.

ciasto na niedziele, biszkopt z owocami lata, ciasta domowe, moje wypieki, deser, ale ciacho, owoce, bardzo latwe ciasto, placek z owocami

Łatwe i pyszne ciasto biszkoptowe z letnimi owocami

czas przygotowania: 15 minut + czas pieczenia
składniki do formy śr. 24cm: 
  • 4 średnie jajka 
  • 1/5 łyżeczki soli
  • 220 g cukru
  • 250 g mąki pszennej tortowej 
  • 20 g mąki kukurydzianej albo ziemniaczanej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 ml oleju roślinnego 
  • kilka kropli ekstraktu cytrynowego
  •  
  • 450 g owoców - u mnie 150 g śliwek, 100 g malin, 150 g jabłka, garstka borówki amerykańskiej 
  •  
  • do oprószenia wierzchu - cukier puder 
  •  
  • do formy - 1/2 łyżeczki masła
  • 1-2 łyżki bułki tartej

placek z owocami, ciasto  biszkoptowe, owoce, moje wypieki, domowe wypieki, ciasto na niedziele, smaczne ciasto, najsmaczniejsze ciasto, proste  ciasto

Jak zrobić ciasto biszkoptowe z owocami? 

Tortownicę o śr. 24 cm wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia. Boki posmarowałam cienko masłem i wysypałam bułką tartą. Mąkę pszenną przesiałam razem z mąką kukurydzianą i proszkiem do pieczenia. Jajka wybiłam rozdzielając białka od żółtek.

bialka jajek, ciasto z owocami, puszyste ciasto, placek z owocami, moje wypiek, jak ubić piane z bialek

Białka ze szczyptą soli ubiłam w misce na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawałam partiami drobny cukier i dalej ubijałam aż piana stała się biała, lśniąca i bardzo sztywna.

Nie przerywając miksowania dodawałam po 1 żółtku, a następnie dosypywałam partiami mieszankę mąki i  proszku do pieczenia. Cienkim strumieniem wlałam olej i dodałam kilka kropli ekstraktu cytrynowego. Kiedy tylko składniki się połączyły masę przełożyłam do naszykowanej tortownicy.

owocowe lato, ciasto z owocami, biszkopt z owocami, ciasto biszkoptowe, maliny, sliwki, jablko, borowki, lato

Owoce opłukałam i dobrze osączyłam. Śliwki poprzekrawałam na ćwiartki, usunęłam pestki. Jabłka obrałam, wykroiłam gniazdo nasienne, miąższ pokroiłam na ćwiartki i jeszcze każdą na 3 części.

Na wierzchu masy ciasta ułożyłam kawałki jabłek, śliwek i maliny. Ciasto jest gęste więc owoce nie powinny się zapaść.

ciasto biszkoptowe, ciasta domowe, moje wypieki, domowe wypieki, ciasto na niedziele, placek z owocami, letnie owoce

ciasto biszkoptowe, biszkopt z owocami, owoce, lato, ciasto na niedziele, moje wypieki, domowe wypieki, ciasta domowe, najsmaczniejsze ciasto, proste ciasto

Formę z ciastem wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st.C,. Piekłam ok. 1 godziny. Po upieczeniu wyjęłam z piekarnika i zostawiłam do ostudzenia w formię. Po przestudzeniu wyjęłam z niej i oprószyłam wierzch cukrem pudrem.

Według Żarłoczka jeszcze lepiej  smakuje następnego dnia, ale przechowane do tego czasu pod przykryciem.

puszyste ciasto, ciasto biszkoptowe, biszkopt z owocami, owoce letnie, ciasto na niedziele, moje wypieki, domowe wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger