Koreczki z moskalików z czerwoną cebulą i wiśniami

Jeśli chcecie zrobić zwijane koreczki ze śledzi to moskaliki nadają się do tego idealnie bo filety z nich zrobione są nie za duże i wygodnie je zrolować. Wcześniej zamarynowane mają już swój smak, ale odpowiednimi dodatkami można je jeszcze podrasować. A koreczki to doskonała przekąska na każdą imprezę bo Polacy to naród śledziożerców i prawie wszyscy je lubią.

Suszone wiśnie przywiozłam sobie z ostatniego wyjazdu na Podkarpacie. Przydały się do zwykłego pogryzania i jak widzicie do śledzika też. Bardzo fajnie się to wszystko razem skomponowało, polecam.

Śledzie możecie zamarynować sami bo to nie jest trudna sprawa a można wtedy zrobić tak kwaśne jak się lubi.

koreczki z moskalików z czerwoną cebulą i wiśniami , śledzie , przekąski , śledź , ryba , na imprezę


Koreczki śledziowe z suszonymi wiśniami i czerwoną cebulą

czas przygotowania: 15 minut + czas marynowania
składniki:
  • kilka całych tuszek moskalików marynowanych w zalewie octowej
  • 1,5 cebuli czerwonej
  • 1 łyżeczka miodu 
  • do smaku - sól, imbir mielony, pieprz młotkowany z kolendrą
  • 4-5 łyżek octu z czerwonego wina 
  • garstka suszonych wiśni
  •  
  • do smażenia cebuli - 2 łyżki oleju roślinnego  

  • do zalania koreczków - olej roślinny 


koreczki z moskalików z czerwoną cebulą i wiśniami , śledzie , przekąski , śledź , ryba , na imprezę


Jak zrobić koreczki z moskalików? 

Moskaliki marynowane przekroiłam wzdłuż grzbietu na 2 połówki i rozdzieliłam na filety usuwając kręgosłup. Odcięłam ogon i płetwy.

Suszone wiśnie zalałam octem winnym i odstawiłam pod przykryciem na 2-3 godziny. 1 cebulę obrałam i pokroiłam w piórka. Na patelni rozgrzałam olej, wrzuciłam cebulę i smażyłam mieszając na małym ogniu aż się zeszkliła i zmiękła, ale nie powinna się zrumienić. Dodałam namoczone wiśnie, miód i doprawiłam do smaku. Pół cebuli też pokroiłam w piórka, ale tylko przelałam ją wrzątkiem na sicie i dobrze osączyłam.

Na każdy filecik z moskalika nałożyłam niewielką ilość farszu z cebuli i  zwinęłam dość ciasno. Spięłam połówką drewnianej wykałaczki. Tak samo przygotowałam resztę koreczków.

Na dno naczynia wsypałam połowę sparzonej cebuli i jeśli zostało trochę farszu to też można go dodać. Ułożyłam ciasno koreczki a na wierzch wrzuciłam resztę cebuli. Całość zalałam olejem tak żeby koreczki były przykryte. Naczynie szczelnie przykryłam i odstawiłam na przynajmniej dobę do lodówki.

Taki śledzić świetnie sprawdzi się podczas jakiejś imprezy, ale nie tylko. Jest po prostu smaczny więc możecie zrobić go sobie tak na zwykłą przekąskę.

koreczki z moskalików z czerwoną cebulą i wiśniami , śledzie , przekąski , śledź , ryba , na imprezę

2 komentarze:

  1. A można czymś innym zastąpić suszone wiśnie? Suszone ciężko znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zastąpić je suszoną żurawiną albo dużymi rodzynkami

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger