Szybki obiad. Potrawka z piersi kurczaka z warzywami w sosie maślanym

Chyba każdy z nas ma przynajmniej czasami problem co szybko przygotować na obiad. Przychodzimy zmęczeni do domu a rodzina już domaga się posiłku. Dzisiaj danie, które można przygotować w 15-20 minut, do tego smaczne i nieskomplikowane.

Szybko można też przygotować np. makaron z łososiem albo kąski kurczaka z warzywami i jogurtem


Szybka potrawka z kurczaka i warzyw w delikatnym, maślanym sosie

czas przygotowania : ok. 20 minut
składniki na 4 porcje :
  • 2 duże filety z piersi kurczaka
  • 1 duża marchewka
  • kawałek selera korzeniowego
  • 3 łodygi selera naciowego z listkami 
  • 30 g masła 
  • 30 g mąki pszennej
  • ok. 550 ml rosołu drobiowego - domowego, ale może być też bulionetka do kurczaka duszonego rozpuszczona w wodzie
  • do smaku - pieprz mielony kolorowy
  •  
  • 300-400 g ryżu długoziarnistego, ugotowanego na sypko

sposób przygotowania : mięso umyłam i dobrze osuszyłam. Ostrym nożem pokroiłam ukośnie w plastry grubości ok. 0,5 cm. Warzywa oczyściłam i obrałam. Wszystkie pokroiłam na kawałki - w dość grube słupki. Liście selera odłożyłam.

W rondlu rozgrzałam masło i dodałam mąkę. Smażyłam kilka chwil mieszając rózgą aż składniki dobrze się połączyły. Wlałam zimny bulion i cały czas mieszając doprowadziłam do wrzenia, gotowałam 3-4 minuty. Trzeba mieszać bardzo starannie żeby sos nie miał grudek. Do gotującego się na malutkim ogniu sosu włożyłam kawałki kurczaka, gotowałam może ze 2-3 minuty. Dodałam warzywa, dusiłam razem jeszcze może 3 minuty po czym wyłączyłam gaz po rondlem i zostawiłam danie w spokoju na kilka minut żeby doszło. Ważne, żeby nie rozgotować warzyw - powinny pozostać jędrne. Na sam koniec dodałam nieco mielonego pieprzu dla zaostrzenia smaku, soli już nie bo bulion miałam solony.

Podałam z ryżem na sypko posypując posiekanymi listkami selera. Ryż nastawiamy zanim zabierzemy się za mięso więc będzie gotowy na czas.

Takie danie prezentował chef Marco Pierre White na pokazie dla marki Knorr. Użył bulionetki do kurczaka duszonego, rozpuszczonej w wodzie. Ja wykorzystałam domowy bulion bo staram się mrozić na zapas, ale do bulionetek właściwie nic nie mam zastrzeżeń. Skład mnie nie odstrasza a i smak jest dobry - na pewno lepszy niż kostek rosołowych. Nikogo nie namawiam do ich używania jednak jest to dobry pomysł kiedy nie mamy bulionu i nie widzę w ich sporadycznym stosowaniu nic złego.

Powiem Wam jeszcze, że spotkanie tak wybitnego szefa i obserwowanie go przy podczas gotowania to duże przeżycie. Marco jest niezwykle sympatyczny i miły. Klasa ogromna i według mnie niczego mu nie ujmuje reklamowanie danej marki. Jak sam powtarza różnie bywa w domu, nie zawsze mamy pod ręką gotowy bulion więc nie dajmy się zwariować i ja się z tym zgadzam. Jeśli ktoś chce wyrazić swoje święte oburzenie pod tym wpisem to niech próbuje - mnie to nie rusza :D



11 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie i ma Pani rację, nie dajmy się zwariować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wprosiłabym się na taki obiadek:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też je zrobiłam tylko do sosu dodałam 2-3 łyżki śmietany kremówki i nie dodawałam selera korzeniowego. Tylko naciowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubię selera stąd oba rodzaje a śmietanka ? można dodać jeśli ktoś lubi :)

      Usuń
  4. Jesteś dla mnie wzorem asertywności i pewności siebie - dojrzała kobiecość rządzi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. e tam, od razu wzorem :D ale od wielu lat staram się nie dać sobie wmówić, że coś muszę bo ktoś tak myśli

      Usuń
  5. niby dość popularne danie, ale z sosme maślanym jeszcze nie próbowałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ważne jest tutaj przede wszystkim to, że wkłada się do sosu surowe mięso i stosunkowo krótko gotuje co powoduje, że jest niezwykle delikatne i soczyste

      Usuń
  6. Chyba zbłądziłam późną porą. Lodówka może zostać zaatakowana ;)
    Coś czuję, że wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam to danie z mojego dzieciństwa przepis który Pani podała jest identyczny zaraz zabieram się do pracy😊

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger