Sos. Jogurt. Czosnek. Dip czosnkowo jogurtowy

Sos na bazie jogurtu, z czosnkiem, to świetny dodatek do pieczonych ziemniaków, frytek czy pizzy. Można nim posmarować tortillę albo maczać sobie w nim kawałki świeżych warzyw. I chociaż przygotowanie jest bardzo proste to podam przepis bo na pewno komuś się przyda. 

Według mnie jedną z ważniejszych rzeczy przy jego przygotowaniu jest posiekanie a następnie roztarcie czosnku. Wierzcie mi, że przeciśnięty przez praskę smakuje zupełnie inaczej i ja takiego urządzenia nie używam.

Sos czosnkowy będzie pasował także do Torciku naleśnikowego - spróbujcie ! 



Jogurtowy sos czosnkowy 

czas przygotowania : 5 minut
składniki : 
  • 200 ml gęstego jogurtu naturalnego 
  • 2 łyżki majonezu 
  • 2 ząbki czosnku, dość duże 
  • kilka kropli soku z cytryny 
  • do smaku - sól morska, pieprz świeżo mielony - użyłam kolorowego

sposób przygotowania : ząbki czosnku obrałam z osłonki. Pokroiłam je najpierw w plasterki, potem z paski i zaczęłam siekać na desce. Dosypałam ok. 1/2 łyżeczki soli i siekałam a potem rozcierałam nożem tak długo aż z czosnku zrobiła się pasta. Dopiero taki przełożyłam do miseczki. Dodałam jogurt, majonez, wymieszałam dokładnie. Na koniec doprawiłam do smaku pieprzem i cytryną - soli już nie dodawałam.

Ilość czosnku w takim sosie to indywidualna sprawa - u mnie jest go dużo dzięki czemu sos jest bardzo aromatyczny i dość ostry. Wy możecie zrobić łagodniejszą wersje, wedle własnego gustu.

Tym razem sos przygotowałam do ziemniaków pieczonych z tymiankiem. Najlepiej smakuje dobrze schłodzony i raczej nie powinno się go robić ani dużo wcześniej ani zostawiać do następnego dnia bo świeży czosnek zmienia smak i zapach.


12 komentarzy:

  1. Widzę Iza, że gustujemy w takich samych naczynkach. Dokładnie takie samo przeznaczenie ma mój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami ciekawie wyglądają na stole naczynka pozornie nadające się do czegoś innego :)

      Usuń
  2. Nie dość że sos czosnkowy jest moim ulubionym , to jeszcze dodatkowo mam praktycznie identyczny przepis na jego przygotowanie !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja zawsze przez praskę przeciskałam, muszę wypróbować Twój sposób i zobaczyć w czym różnica :)

    OdpowiedzUsuń
  4. majonezu nie dodaję, natomiast tak z Grecką nutą dolewam odrobine oliwy.

    OdpowiedzUsuń
  5. musze dodac ,ze do sosu czosnkowego dodaje sie jeszcze,czaber ziola prowansalskie oraz bazylie musztarde ikapke oliwy a TYoty zapomniałas dodaj zobaczysz jaki wtedy jest smaczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O niczym nie zapomniałam, to mój sos i robię go tak jak lubię, pozwolisz? Z dodatkiem tylu ziół nie będzie już czosnkowy tylko czosnkowo ziołowy a to zupełnie co innego

      Usuń
  6. Ile wychodzi sosu z podanego wyżej przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę tak ciężko samemu policzyć? 200ml jogurtu + 2 łyżki majonezu, cytryna, przyprawy czyli jakieś 230-250ml sosu

      Usuń
  7. JA DODAJĘ JESZCZE SZCZYPTĘ CUKRU....

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger