Babka adwokatowo - kokosowa

Baby na wielkanocnym stole nie może zabraknąć. Ale nie zawsze musi być drożdżowa. My bardzo lubimy babkę adwokatową albo ajerkoniakową, którą tym razem wzbogaciłam dodatkiem wiórków kokosowych. Jest puszysta, pachnąca, niezbyt słodka i bardzo smaczna. Może też upieczecie taką na tegoroczną Wielkanoc ?

Jeśli nie podoba Wam się taka lekko pijana babeczka zobaczcie przepis na Babkę z ananasem albo Babkę kawowo-orzechową



Babka z adwokatem i kokosem

czas przygotowania : ok. 15 minut + 50 min. pieczenie
składniki :
  • 3 średnie jajka 
  • 130 g cukru pudru 
  • 125 likieru jajecznego - adwokat, ajerkoniak
  • 100 ml oleju rzepakowego
  • 125 g mąki pszennej tortowej 
  • 80 g mąki ziemniaczanej 
  • 5 g proszku do pieczenia 
  • 1/4 łyżeczki soli 
  • 50 g wiórków kokosowych  
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej
  •  
  • do formy - 1 łyżeczka masła 
  • 3-4 łyżeczki wiórków kokosowych
  •  
  • do przybrania - garść chrupek w czekoladzie
  • 2-3 łyżki wiórków kokosowych
  • lukier :  ok. 1/3 szkl. cukru pudru
  • 1-2 łyżki likieru jajecznego

sposób przygotowania : formę do babki wysmarowałam masłem i wysypałam wiórkami kokosowymi. Mąki przesiałam razem z solą i proszkiem do pieczenia, wymieszałam z wiórkami kokosowymi. Jajka wybiłam do miski, ubiłam z cukrem na  puszystą, kremową masę. Nie przerywając miksowania powoli dolewałam olej a następnie ajerkoniak i pastę waniliową. Dodałam mieszankę sypkich składników i wymieszałam dokładnie łyżką. Masę przełożyłam do naszykowanej formy.

Ciasto wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C , piekłam ok. 50 minut. Przed wyjęciem radzę sprawdzić stan ciasta patyczkiem. Po ostudzeniu polałam babkę lukrem utartym z likieru i cukru pudru, przybrałam chrupkami w czekoladzie i wiórkami kokosowymi. 

Widoczna na pierwszym zdjęciu ceramiczna, podświetlana figurka kury pochodzi z nowej kolekcji Stylowe święta dostępnej w Empiku - można ją kupić w salonach stacjonarnych albo zamówić w sklepie internetowym. 


Wielkanocne Smaki - edycja IV

10 komentarzy:

  1. Zapowiada się smacznie ;) A fotka bardzo zachęcająca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie ozdobiona jest ta babeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyza! imponująca babka, idealna na Wielkanoc :]
    podoba mi się pomysł na dekorację. chyba podpatrzę xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Babka cudo. Zrobie na swieta.
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne, to bardzo mi sę podoba, Kolejny doskonały wpis na Twoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam nic przeciwko lekko pijanej babce:) .... my uwielbiamy każda babkę, ale musi być wilgotna:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, piekłam tę babeczkę i mam problem, ponieważ ciasto szybko mi się przypala od góry. Babeczkę piekłam na 2-giej półce od dołu, góra - dół, 160 st. Słyszałam, że babka z ajerkoniakiem lubi się przypalać. Jednak Pani ciasto jest pięknie upieczone. Nie wiem w czym tkwi problem.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy piekarnik piecze inaczej i jeśli przypieka za bardzo od góry można przykryć ciasto lekko arkuszem folii aluminiowej albo pod górną grzałkę włożyć blachę z wyposażenia piekarnika, która osłoni to co pieczemy :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger