Tarta z serem i śliwkami

Tarta - cudownie kruchuteńka, z pysznym nadzieniem czyli kremowym serem i słodkimi owocami. Pyszna jak marzenie, tak orzekły Żarłoczki pochłaniając kawałek za kawałkiem w weekendowe popołudnie. A nie mogłam zaprzeczyć bo mnie też bardzo smakowała.



czas przygotowania : ok. 60 minut + 60 minut pieczenie

składniki : 
  • CIASTO - 330 g mąki pszennej typ 500
  • 75 g cukru pudru 
  • 180 g masła 
  • 2 żółtka
  • 2 szczypty soli

  • MASA SEROWA - 275 g sera białego twarogowego, półtłustego 
  • 2 łyżeczki mąki kukurydzianej 
  • 1 żółtko 
  • skórka otarta z połowy cytryny 
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka cukru waniliowego 
  • 2 czubate łyżki cukru pudru

  • owoce - kilka dużych śliwek węgierek
  • 3 nektaryny 
  •  
  • do formy - 1 łyżeczka masła
  • 1 czubata łyżka tartych migdałów

  • do posypania masy i owoców - 2czubate łyżki tartych migdałów
  • 2 czubate łyżki bułki tartej

  • do posmarowania wierzchu tarty - 1 żółtko 
  • 1 łyżeczka mleka


sposób przygotowania : CIASTO - mąkę przesiałam z solą i cukrem pudrem. Dodałam pokrojone na kawałki zimne masło i roztarłam rękami aż nie było widocznych grudek tłuszczu - powstała taka mokra kruszonka. Dodałam żółtka i szybko zagniotłam ciasto. Uformowałam je w dysk, zawinęłam w folię i odłożyłam do lodówki na pół godziny.

Naszykowałam ceramiczną formę o śr. 26 cm i wys. 4 cm. Posmarowałam ją wewnątrz łyżeczką masła i obsypałam 1 łyżką tartych migdałów.  Resztę migdałów wymieszałam w miseczce z bułką tartą. Owoce umyłam i osączyłam. Nektarynki sparzyłam i obrałam ze skórki. Pokroiłam na ósemki usuwając pestki. Śliwki wypestkowałam i podzieliłam na ćwiartki.

MASA SEROWA - twaróg zmiksowałam w blenderze z żółtkiem i pozostałymi składnikami na gładką masę. Ilość cukru możecie sobie zmniejszyć albo zwiększyć, wedle smaku.

Zimne ciasto podzieliłam. 2/3 rozwałkowałam i przeniosłam na formę - wylepiłam dno i boki naszykowanej formy. Resztę też rozwałkowałam i wykroiłam foremką listki - można wykroić inne kształty albo na koniec zetrzeć ciasto bezpośrednio na owoce. Z resztek uformowałam kuleczki.

Do formy, na warstwę surowego ciasta, wyłożyłam masę serową i rozsmarowałam ją. Posypałam równomiernie połową mieszanki migdałowo-bułkowej. Na tym ułożyłam przy brzegu, koliście, kawałki nektarynek a na środku śliwek i owoce posypałam resztą suchej mieszanki. Całość przykryłam listkami z ciasta, gdzieniegdzie powrzucałam kulki i wszystko posmarowałam przy pomocy miękkiego pędzelka, delikatnie, żółtkiem wymieszanym z mlekiem.

Tartę piekłam 60 minut w temperaturze 180 st. C, na dolnym poziomie piekarnika. Po przestudzeniu można oprószyć lekko cukrem pudrem, ale jeśli wierzch układa się z wyciętych z ciasta elementów to ładniej wygląda bez.




15 komentarzy:

  1. cudna, och żebym ja miała samozaparcie żeby takie cuda na tarcie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widac że trzeba było w to wlożyć troche czasu, pracy a przede wszystkim serca:) ale przyznam że efekt jest imponujący:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się wcale nie dziwię, że Żarłoczki nie mogły się oprzeć - wygląda cudnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zjadali aż im się uszy trzęsły, takie łakomczuchy

      Usuń
  4. Witam u mnie moje żarłoczki też by taką zjadły już córka własnie powiedziała, że jak ręka mi sie zrośnie to mam im taką zrobić. Co prawda to u mnie z tartą na bakier ale według Pani przepisu postaram się taką zrobić:)))) Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem pewna, że uda Ci się świetnie :) gdybyś miała jakieś wątpliwości czy pytania to chętnie pomogę :)

      Usuń
  5. niesamowicie wygląda:) obłędna tarta!

    OdpowiedzUsuń
  6. a czym zastapic makę kukurydzianą w masie serowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąką ziemniaczaną najlepiej albo budyniem śmietankowym w proszku

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger