Babka akacjowa piaskowa

Akacjowo u mnie w tym tygodniu, prawda ? Te pachnące i pyszne kwiatki są tylko przez chwilę więc staram się nimi nacieszyć bo następne dopiero za rok. 

Dzisiaj ciasto - bardzo proste i szybkie do zrobienia więc będzie w sam raz kiedy mam lenia i nie chce mi się cudować w kuchni. Dodatek kwiatów odrobinę je podrasował.

Wpis dołączam do akcji Kwiatożercy 2013 




czas przygotowania : 10 minut + ok. 60 minut pieczenia
składniki :
  • 250 g masła albo margaryny 
  • 200 g drobnego cukru 
  • szczypta soli
  • 4 średnie jajka
  • 145 g mąki pszennej luksusowej 
  • 125 g mąki ziemniaczanej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 3 łyżki soku z pomarańczy 
  • 1 porządnie czubata szklanka kwiatów akacji

sposób przygotowania : obie mąki wymieszałam i przesiałam razem z proszkiem do pieczenia i solą. Miękkie masło zmiksowałam aż nabrało nieco puszystości. Dalej miksując stopniowo dosypywałam cukier a następnie dodawałam po jednym jajku. Na tym etapie masa może wyglądać jakby się zwarzyła, ale taka jej uroda więc nie przejmujcie się. Cały czas miksując dosypywałam suchą mieszankę i dolałam sok wyciśnięty z pomarańczy. Na koniec dodałam płatki kwiatów akacji - robinii akacjowej - i całość wymieszałam.

Gęstą masę przełożyłam do foremki keksówki o wymiarach 31x12 cm wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównałam. Piekłam ok. 60 min. w temperaturze 180 st., grzanie góra/dół, ale przed wyjęciem radzę sprawdzić stan ciasta patyczkiem. Po mniej więcej 20 minutach pieczenia przecięłam wierzch babki wzdłuż ostrym nożem na głębokość ok. 2 cm.

Po wystudzeniu oprószyłam cukrem pudrem.


12 komentarzy:

  1. I mnie zmobilizowałaś, po pracy idę na akację - na szczęście po drugiej stronie ulicy mam las i kilka pięknych akacjowych drzew :-)
    Będzie babka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo bo to ciekawy i bardzo wdzięczny składnik - dodaje uroku, ale nie jest przytłaczający - np. różę nie każdy lubi bo pachnie bardzo intensywnie a akacja jest delikatna

      Usuń
  2. ale musi być takie ciasto pyszne!
    mam stare akacje na działce na wsi,wieczorem pachną obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w cieście ten zapach i smak jest delikatny, ale wyczuwalny - naprawdę wyszło bardzo smacznie

      Usuń
  3. Baaardzo akacjowo! I bardzo pięknie :) Pyszności, uwielbiam kwiatowe ciasta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, Gosiu :) szkoda, że akacje kwitną tak krótko...

      Usuń
  4. Bardzo serdecznie dziekuje za publikacje przepisu..akacje rosna niedaleko a wiec..tylko uzbieram zalecana ilosc akacjowych platkow I do dziela...pozdrawiam serdecznie Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma za co :) wbrew pozorom wcale nie trzeba dużo kwiatów - grona są spore

      Usuń
  5. niesamowita babka:) jestem pod wielkim wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczna! Musiała cudownie pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie, ale delikatnie - niektóre kwiaty pachną zbyt intensywnie i ciasto wyszłoby perfumowane

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger