Sorbet truskawkowo - bananowy z miodem

Lodziara jestem - od dziecka lubię prawie każde lody z wyjątkiem miętowych. I dzisiaj właśnie pomysł na truskawkowe orzeźwienie. Ale wiadomo przecież, że to co słodkie i pyszne to też przeważnie bardzo kaloryczne. Mój sorbet też kalorie ma no bo jak bez nich żyć, ale jest chociaż nieco lżejszy i zdrowszy. Mnie ochładza dużo bardziej niż tradycyjne lody a każdy może go sobie sam dość szybko zrobić.  Może nie zamienię się w motylka gdy zjem porcję, ale zadowolona dusza zatrzepocze skrzydełkami na pewno  :)



Sorbet truskawkowo - bananowy  z miodem

składniki:
  • 400 g dojrzałych truskawek, wcześniej zamrożonych
  • 2 banany
  • sok z jednej niedużej cytryny 
  • 4 - 5 łyżek płynnego miodu wielokwiatowego (ilość wedle gustu)

sposób przygotowania: truskawki, umyte i odszypułkowane, dzień wcześniej wrzuciłam do zamrażalnika zapakowane w torebkę foliową. Zmrożone wsypałam do blendera - zostawiłam na jakieś 10 minut żeby nie były twarde jak kamień bo mogłyby uszkodzić mieszadło tnące. Dodałam miód, sok z cytryny i obrane, pokrojone na kawałki banany.  Zmiksowałam na gładką, gęstą masę. Przełożyłam ją do pojemnika i przykryłam szczelnie. Wstawiłam do zamrażarki na 2 godziny.  Nakładałam porcje do schłodzonych miseczek, ozdobiłam cukrową posypką i listkiem melisy.


9 komentarzy:

  1. Pyza, te motylki! jakie śliczne.
    strasznie podobają mi się Twoje lody. mniam, cudowne, moocno owocowe orzeźwienie ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno są dużo zdrowsze niż lody, które można kupić w sklepie, bez żadnych ulepszaczy, a to wystarczający powód, żeby je jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja lubię mięte i mam jej bez liku na parapecie tylko nie mam pomysłu na lody mietowe:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miętę ogólnie też lubię, ale w lodach jakoś nijak mi nie pasuje :)

      Usuń
  4. Nabrałam ochoty na taki sorbet, choć na zewnątrz wcale nie ma upału. To przez te pyszne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam sorbety a już szczególnie ananasowe i truskawkowe :) Izo dziękuję za derwiszy. Jak tylko uzyskam zdjęcia od mojej towarzyszki na koncercie to zrobię wpis. Lepiej było niż w Turcji obydwie stwierdziłyśmy, ze tam poszli na kasę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie bardzo się cieszę, że mogłam odrobinę przyczynić się do tego, że spędziłyście miłe chwile :)

      Usuń
  6. Moga byc inne owoce mrozone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, możesz zrobić podobny sorbet z dowolnych owoców mrożonych

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger