Cukinia zapiekana z farszem kurkowym

Cukinia to kolejne warzywo, które doskonale łączy swój smak z grzybami. Jest taka delikatna, że nie zagłusza aromatu grzybów. Wystarczy jeszcze odrobina przypraw i pyszne danie gotowe.


składniki:

  • 1 szczupła żółta cukinia (dł. ok. 20 cm)
  • ok. 30 dkg świeżych kurek
  • 1/3 strąka papryki żółtej
  • 2 małe cebulki dymki razem ze szczypiorkiem
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 50 gram serka topionego (pół kostki)
  • 1 łyżka listków natki pietruszki
  • 1 kromka bułki (sam miąższ)
  • 1 łyżka oliwy lub oleju
  • 2 plasterki sera żółtego
  • do smaku: sól, pieprz mielony

sposób przygotowania: Cukinię umyłam, odcięłam końce, przekroiłam wzdłuż na pół i łyżeczką delikatnie usunęłam pestki, oprószyłam wnętrze solą. Kurki oczyściłam, opłukałam i osączyłam, większe sztuki pokroiłam. Na patelni rozgrzałam olej, podsmażyłam posiekaną całą dymkę, dodałam grzyby i posiekany czosnek, smażyłam kilka minut. Następnie dodałam pokrojony na kawałki serek i mieszałam aż się rozpuścił, na koniec dosypałam pokrojoną w kostkę paprykę i doprawiłam całość solą oraz pieprzem. Bułkę pokroiłam na mniejsze kawałki i zmiksowałam razem z natką pietruszki na proszek. Cukinię osuszyłam papierowym ręcznikiem, wnętrze posypałam bułką z natką, napełniłam farszem z kurek, wierzch także posypałam bułką i ułożyłam paseczki sera żółtego. Zapiekałam ok. 20 - 30 min. w piekarniku nagrzanym do 160 st. C. Podałam na gorąco.

Można wykorzystać zieloną cukinię albo małego kabaczka.

6 komentarzy:

  1. O, jakie fajne połączenie - cukinia i kurki. Brzmi smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj wygląda niesamowicie apetycznie, i te kurki, zapisuję do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pierwszy rzut oka myślałam że to ryby leżą ;) A tu takie pyszności:-) Oj kusisz,kusisz grrrrr :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale genialny pomysł, jak sernik krakowski! Niezwykle efektowne wykończenie... i jakie smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne! Jutro robię:)
    Dziękuję bardzo. Jem oczami....
    Pozdrawiam.
    Cedra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz czy smakowało. Możesz też przysłać fotkę na maila

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger