Ciasteczka kawowe z bazylią i kremem truskawkowym

Kruche, orkiszowe ciasteczka pachnące kawą i ziołami, z soczystymi owocami w śmietankowym kremie. Idealnie smakują z filiżanką świeżo zaparzonej kawy. Kawa zbożowa z błonnikiem będąca  doskonałym uzupełnieniem codziennej diety, bazylia i truskawki to zadziwiająco udane połączenie. Koniecznie musicie ich spróbować!

Ja takie ciasteczka zrobiłam na specjalną okazję! 

To już 6-ste urodziny Smacznej Pyzy! 

Tak, tak, jestem tu z Wami już od 6-ciu lat i póki co nie zamierzam nigdzie uciekać. Zaczynałam nieśmiało właśnie w czerwcu, miesiącu świeżych zapachów lata i słonecznych dni, truskawkowymi babeczkami, a od tego czasu pojawiło się bardzo wiele innych przepisów. Teraz czasami jest mnie trochę mniej i rzadziej dodaję nowe wpisy, ale po prostu mam dużo obowiązków i zwyczajnie brakuje mi czasu. Nie mniej jednak jestem i szykuję nowe posty. Mam nadzieję, że równie pyszne jak ten dzisiejszy, który być może chętnie przetestujecie. 


ciastka przelozone kremem, kawa inka, kawa zbozowa, ciasteczka kawowe, truskawki, deser, urodziny smacznej pyzy, szesc lat blogowania, rocznica bloga, happy birthday
pyszne, delikatne ciasteczka kawowo bazyliowe na 6-ste urodziny Smacznej Pyzy


Ciastka kruche z kawą, bazylią, przekładane truskawkowym kremem

czas przygotowania: 45 minut + czas chłodzenia ciasta
składniki na ok. 40 ciastek śr. 6 cm: 
  • CIASTKA - 150 g mąki orkiszowej typ 2000
  • 50 g mąki pszennej typ 450
  • 100 g masła extra
    60 g cukru pudru
  • 3 czubate łyżeczki kawy zbożowej Inka z błonnikiem
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 czubate łyżki posiekanych listków zwykłej bazylii
  • 2 żółtka ze średnich jajek

  • KREM - 200 ml śmietanki kremówki 30%
  • 200 ml musu z truskawek (truskawki zmiksowane z cukrem)
  • 2 łyżeczki żelatyny w proszku
  • 6 łyżeczek zimnej wody
  •  
  • dodatkowo - kilka kostek gorzkiej czekolady

kruche ciasteczka, ciastka kawowo bazyliowe, kawa zbozowa, kawa inka, truskawki, ciastka przekladane kremem truskawkowym, deser, ciastka urodzinowe, urodziny smacznej pyzy, rocznica bloga
ciasteczka trzeba schłodzić i później można się nimi delektować

Jak zrobić kruche ciastka z kawą i bazylią?

Połączyłam obie mąki z solą, przesianym cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia i kawą zbożową Inką  Dorzuciłam pokrojone na małe kawałki zimne masło. Roztarłam rękami na mokry piasek. Dosypałam posiekaną bazylię i wlałam żółtka. zagniotłam ciasto tylko tyle żeby składniki się połączyły i zlepiły. Ciasto zawinęłam w folię spożywczą i odłożyłam do lodówki na przynajmniej 30 minut.

kruche ciasteczka, ciasteczka kawowo bazyliowe, ciastka przelozone kremem, kawa inka, kawa zbozowa, ciasteczka kawowe, truskawki, deser, urodziny smacznej pyzy, szesc lat blogowania, rocznica bloga
składniki na kruche ciasteczka - mąka, cukier, kawa zbożowa Inka, masło i żółtka jaj
kruche ciasteczka, ciastka przelozone kremem, kawa inka, kawa zbozowa, ciasteczka kawowe, truskawki, deser, urodziny smacznej pyzy, szesc lat blogowania, rocznica bloga
do ciasta dosypałam posiekaną bazylię - wzbogaciła smak i zapach ciasteczek


Schłodzone ciasto dzieliłam na mniejsze porcje i rozwałkowywałam dość cienko lekko podsypując mąką. Wykrawałam foremką parzystą ilość ciastek w kształcie kwiatków. Oczywiście możecie wyciąć dowolny kształt swoich ciastek.

Ciasteczka układałam na blasze wyłożonej papierem co pieczenia. Piekłam 8-9 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Powinny się lekko zrumienić. Po upieczeniu studziłam na kratce. Trzeba delikatnie przekładać bo są delikatne i kruche.

kruche ciasteczka, ciastka przelozone kremem, kawa inka, kawa zbozowa, ciasteczka z kawa, truskawki, deser, urodziny smacznej pyzy, szesc lat blogowania, rocznica bloga
ciasto cienko rozwałkowałam i wycięłam ciasteczka w formie kwiatków


Jak zrobić krem truskawkowy?

Mus truskawkowy, który wykorzystałam do kremu to po prostu zmiksowane, świeże truskawki z niewielkim dodatkiem cukru, tak do smaku. Żelatynę rozmieszałam z zimną wodą, a kiedy napęczniała podgrzałam żeby się rozpuściła. Do lekko przestudzonej dodałam kilka łyżeczek musu truskawkowego, wymieszałam i połączyłam z resztą musu. Mocno schłodzoną śmietankę ubiłam na sztywno, a następnie połączyłam z musem truskawkowym z żelatyną. Krem odstawiłam na chwilę do lodówki żeby stężał.

ciastka przelozone kremem, kawa inka, kawa zbozowa, ciasteczka kawowe, truskawki, deser, urodziny smacznej pyzy, szesc lat blogowania, rocznica bloga
połowę ciasteczek polałam rozpuszczoną czekoladą - ułożę je na wierzchu
 
Kiedy ciasteczka ostygły połowę z nich ozdobiłam rozpuszczoną w kąpieli wodnej gorzką czekoladą wyciskając ją przez małą dziurkę zrobioną w woreczku foliowym, do którego wlałam czekoladę. Schłodzony krem nałożyłam do rękawa cukierniczego i przez ozdobną końcówkę wycisnęłam na ciasteczka, te bez czekolady. Każde ciastko z kremem przykryłam ciastkiem z czekoladą. 

Takie ciasteczka kawowo-bazyliowe z kremem truskawkowym przechowuję w lodówce. 

ciasteczka kruche, ciastka przelozone kremem, kawa zbozowa, ciasteczka kawowe, ciasteczka kawowo bazyliowe, truskawki, deser, urodziny smacznej pyzy, szesc lat blogowania, rocznica bloga, ciastka urodzinowe
do ciasteczek kawowo bazyliowych z kremem truskawkowym koniecznie podajcie świeżo przyrządzoną kawę

Kawa Inka z błonnikiem to połączenie przyjemnego z pożytecznym: aromatycznej kawy zbożowej i mocy inuliny (aż 43%) - rozpuszczalnego błonnika pochodzącego z cykorii. Najwartościowsza jest tutaj inulina będąca prebiotykiem. To oznacza, że stanowi doskonałą pożywkę dla pożytecznych bakterii jelitowych. Podczas gdy latem sięgamy po więcej kolorowych napojów czy deserów, Inka z błonnikiem będzie pomagała w usuwaniu wolnych rodników z naszego organizmu. Z badań naukowych wynika, że ok. 40% masy inuliny przekształca się w biomasę bakterii. Inulina uważana jest także za  rozpuszczalny błonnik pokarmowy. Wiąże duże ilości wody zwiększając ilość treści pokarmowej i jednocześnie obniżając jej kaloryczność.  

ciastka przelozone kremem, kawa inka, kawa zbozowa, ciasteczka kawowe, truskawki, deser, urodziny smacznej pyzy, szesc lat blogowania, rocznica bloga, ciasteczka urodzinowe, kruche ciasteczka
kawa zbożowa, bazylia i truskawki to świetne połączenie 

...

13 komentarzy:

  1. Bloga szóste urodziny, a moje 29! Wszystkiego najpyszniejszego i wielu pysznych pomysłów! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie Tobie także należą się życzenia wszystkiego najlepszego! spełnienia marzeń Ci życzę :)

      Usuń
  2. Wszystkiego najlepszego i samych smacznych przepisów.Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo TY!Wspaniały blog ,zaglądałam tutaj nieśmiało od dawno..wiele razy korzystając z przepisów ,za co dziękuję teraz,pozdrawiam życząc wielu wspaniałych pomysłów na nowe potrawy i radości z bloga ,bo przecież to też ważne. Jadzia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu, zaglądaj śmiało, będzie mi bardzo miło :) dziękuję za życzenia!

      Usuń
  4. Dziękuję za bloga i dużo smacznych inspiracji życzę.pozdrawiam Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Anka! dziękuję, że do mnie zaglądasz :)

      Usuń
  5. Gratulacje,zaglądam tu,korzystam z przepisów i lubię :)Aneta

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, wygląda na naprawdę ciekawe połączenie. Nigdy czegoś takiego nie próobowałam, chociaż muszę przyznać, że zdecydowanie mam zamiar to zrobićw ten weekend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuza, mam nadzieję, że będą Ci smakowały - koniecznie daj znać!

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger