Bułeczki mleczne z pieczarkami i suszonymi pomidorami

Mięciutkie bułeczki z aromatycznym, pysznym farszem to dobry pomysł na przekąskę albo drugie śniadanie. Można je też podać jako dodatek co barszczu czerwonego. Najlepsze są jeszcze ciepłe, ale na zimno też są bardzo smaczne.

Zobacz też bułeczki zawijane z ciasta krucho drożdżowego z warzywami i serem

Farsz do takich bułeczek możecie sobie dowolnie modyfikować i doprawiać. Można dodać trochę sera żółtego jeśli ktoś lubi albo inne zioła, wedle uznania. Można zrobić nadzienie z samych warzyw jeśli ktoś nie lubi grzybów. Po prostu nadziejcie je tym co lubicie.

Bułeczki upiekłam w ramach akcji Wypiekanie na śniadanie. Przepis pochodzi z bloga Pracownia wypieków.

bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska


Bułeczki z pieczarkami i pomidorami suszonymi

czas przygotowania: 25 minut + czas wyrastania
składniki na 8 niedużych bułeczek:
  • CIASTO - 200 g mąki pszennej tortowej 
  • 25 g pełnego mleka w proszku
  • 100 ml letniej wody 
  • 30 g masła 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 6 g świeżych drożdży 
  • 1 łyżeczka cukru
  •  
  • FARSZ - 150  g świeżych pieczarek
  • 1/2 średniej cebuli
  • 5 suszonych pomidorów 
  • 2 łyżki oleju którym zalane były suszone pomidory 
  • 50 ml białego, wytrawnego wina
  • 1 łyżeczka ziół toskańskich (płatki pomidorów, czosnek, oregano, bazylia, cebula, pietruszka)
  • szczypta pieprzu cayenne 
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • do smaku - sól

  • do posmarowania bułek - 1 żółtko
  • 1 łyżeczka mleka
  • do posypania - 2 łyżeczki czarnego sezamu albo maku

bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska
bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska
bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska
bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska
bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska
bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska

bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska

Jak zrobić bułeczki z pieczarkami i pomidorami?

CIASTO - mąkę przesiałam. Drożdże rozmieszałam w kubku z wodą, cukrem i 3 łyżkami mąki. Odstawiłam na 15 minut a kiedy zaczyn zgęstniał i zaczął rosnąć dodałam go do reszty mąki wymieszanej z mlekiem w proszku i solą. Zagniotłam ciasto dolewając jeszcze rozpuszczone, przestudzone masło. Wyrabiałam ok. 10 minut a następnie uformowałam w kulę i odłożyłam do posmarowanej olejem miski i szczelnie przykryłam. Zostawiłam na ok. godzinę żeby ciasto wyrosło.

FARSZ - pieczarki oczyściłam, pokroiłam w plasterki. Suszone pomidory odcedziłam z oleju, posiekałam. Cebulę obrałam, pokroiłam w drobną kosteczkę. Na patelni rozgrzałam olej, zeszkliłam cebulę, dodałam pieczarki i pomidory. Smażyłam kilka minut mieszając. Wlałam wino i dusiłam 2-3 minuty. Doprawiłam ziołami toskańskimi, odrobiną pieprzu cayenne i soli, smażyłam jeszcze chwilę odparowując nadmiar płynu. Na koniec dodałam posiekaną natkę pietruszki, wymieszałam i odstawiłam do ostudzenia.

Wyrośnięte ciasto lekko zagniotłam i podzieliłam na 8 mniej więcej równych części. Z każdej zrobiłam kulkę a następnie rozwałkowałam na nieduży placek. Na środku każdego placka nałożyłam porcję farszu grzybowo-pomidorowego. Zlepiłam brzegi formując nieduże, lekko podłużne bułeczki. Ułożyłam je luźno, zlepieniem do dołu, na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryłam lekko wilgotną ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na ok. 30-40 minut. Wyrośnięte bułeczki posmarowałam żółtkiem roztrzepanym z mlekiem i posypałam sezamem. Piekłam 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st. C. Po upieczeniu ostudziłam na kratce.

bułki z grzybami i pomidorami , pieczarki , mleczne bułeczki , moje wypieki , domowe wypieki , piekarnia domowa , domowe jedzenie , upiecz sobie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa , przekąski , na imprezę, przekąska


Razem ze mną bułeczki upiekli:

Bernadetta - Prawo do gotowania z pasją
Ewa - zdjęcie na FB
Ewa - Ewa w kuchni
Wiosenka - Eksplozja smaku
Alina - Ala piecze i gotuje
Marzena - Kulinarna Maniusia
Sławomir - Kiełki smaku
Joanna - Grunt to przepis 
Marta - Para w kuchni
Małgosia - Smaki Alzacji i nie tylko


24 komentarze:

  1. Te bułeczki są pyszne, dziękuje za wspólne śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne te Twoje maluszki :) Dzięki za kolejne wypiekanie i do następnego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne bułeczki. Dzięki za kolejny weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za wspólne wypiekanie na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Urocze! Dzięki za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne zdjęcia! Pani Izo, jaki ma Pani aparat i obiektyw? Ta głębia jest "dodana" czy tak cudnie wychodzi aparatem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. głębia tak wychodzi, używam aparatu Olympus O-MD EM-5, tutaj z obiektywem 45 mm

      Usuń
  7. A czy można zamiast mleka w proszku dać zwykłe mleko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można pominąć mleko w proszku a zamiast wody wlać mleko płynne

      Usuń
  8. Bardzo apetyczne, zapisuję do zrobienia :). Cieszę się , że znów mogę zaglądać na bloga (antywirus się odblokował)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj upiekłam te bułeczki pierwszy raz i jestem zachwycona. Dotąd piekłam podobne z innego przepisu, ale od dziś tamten przepis trafia do kosza... Bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Danie idealne dla mnie, bo ja uwielbiam pieczarki. Tylko teraz jestem w ciąży i nie bardzo wiem, czy mi wolno jeść te pieczarki, bo grzybów ogólnie powinno się nie jeść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak byłam w ciąży to lekarz powtarzał, że ciąża to nie choroba więc powinno się jeść normalnie, to co zawsze, oczywiście mądrze i jedzenie powinno być urozmaicone. Dzisiaj pełno zakazów, nakazów, zwariować można. Jeśli przed ciążą jadłaś grzyby i nie szkodziły Ci to teraz też nie zaszkodzą. Szczególnie pieczarki bo nie ma niebezpieczeństwa, że przyniesiesz muchomora razem z innymi leśnymi grzybami. Oczywiście ja nie jestem lekarzem i nie mogę nikomu doradzać

      Usuń
  11. A ja mam pytanie. Jestem zielona w tym temacie więc pytanie może być głupie, ale kto pyta nie błądzi podobno :D czy w przypadku zastąpienia mleka w proszku mlekiem płynnym, jak będę mieszać drożdże to mleko musi być letnie czy ciepłe? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. drożdże zawsze rozpuszczamy w letnim płynie, tutaj możesz wodę zastąpić leciutko podgrzanym mlekiem płynnym a mleko w proszku pominąć

      Usuń
  12. Czy można je mrozić? i w jaki sposób, upieczone?

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie, w tym roku na święta robię nowe potrawy, żeby było coś innego. Robię również te bułeczki. Tylko pytanie: czy któraś z Was już je próbowała zamrażać? Jeżeli tak jak smakują po rozmrożeniu? Nie wiem czy robić je już teraz kiedy jeszcze więcej czasu wolnego czy dopiero przed podaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mrożę takich rzeczy. Nie lubię rozmrażanego ciasta, już nie jest takie dobre w smaku.

      Usuń
    2. W takim razie wpisuję do kalendarza robót na dzień przed Wigilią

      Usuń
    3. możesz ewentualnie wcześniej przygotować i zamrozić farsz, ale ciasto najlepiej zrobić tuż przed Wigilią

      Usuń
  14. DZIEŃ DOBRY,
    CZY MOŻNA UŻYĆ DROŻDZY SUSZONYCH?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, można, przelicznik jest taki, że 25 g drożdży świeżych odpowiada 7 g drożdży suchych

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger