Sałatka z grillowanymi w boczku brzoskwiniami i bazyliowym sosem

Wakacje zakończę pyszną sałatką z pysznymi brzoskwiniami, śliwkami i jeżynami. Do tego trochę boczku i rukola, ale jeśli za nią nie przepadacie to spokojnie możecie zamienić na inną sałatę. To bardzo letni posiłek, soczysty, kolorowy, ale też pożywny i przede wszystkim pyszny. Brzoskwinie można upiec na ruszcie albo na patelni grillowej. Owinięte wędzonym boczkiem nabierają niezwykłego aromatu i smakują niezwykle. 

Lubicie takie połączenia smakowe czyli owoce z mięsem lub odwrotnie? Ja bardzo więc namawiam Was bardzo do przygotowania takiej sałatki i oczywiście do grillowania owoców. A takie pieczone w boczku brzoskwinie czy np. kawałki ananasa z rusztu możecie też podać jako samodzielną przekąskę albo dodatek do deski wędlin czy serów.

Na ruszt wrzućcie też przy okazji wątróbkę z boczkiem, śliwkami i gruszkami - to dopiero jest cudowne! Takie zawijaski upieczone na grillu albo choćby w piekarniku są prawdziwym przysmakiem.

sałatka , brzoskwinie z grilla , boczek wędzony , sałata z owocami , z rusztu , grill , lunch , sos bazyliowy , bazylia , dressing ziołowy , dania na lato


Sałatka z rukoli i grillowanych w boczku brzoskwiń z dodatkiem śliwek i jeżyn

czas przygotowania: ok. 20 minut
składniki na 2 porcje:
  • 2 garści rukoli
  • 3  duże brzoskwinie
  • kilka/kilkanaście cienkich plasterków boczku wędzonego
  • garść jeżyn
  • kilka niedużych śliwek renklod, ulen

  • SOS - 6 łyżek oleju roślinnego
  • 2 łyżki białego octu winnego 
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • 1/3 łyżeczki miodu 
  • garstka liści bazylii 
  • do smaku - szczypta soli
  • szczypta świeżo mielonego pieprzu
  • 4 krople sosu piri-piri

sałatka , brzoskwinie z grilla , boczek wędzony , sałata z owocami , z rusztu , grill , lunch , sos bazyliowy , bazylia , dressing ziołowy , dania na lato
sałatka , brzoskwinie z grilla , boczek wędzony , sałata z owocami , z rusztu , grill , lunch , sos bazyliowy , bazylia , dressing ziołowy , dania na lato
sałatka , brzoskwinie z grilla , boczek wędzony , sałata z owocami , z rusztu , grill , lunch , sos bazyliowy , bazylia , dressing ziołowy , dania na lato
sałatka , brzoskwinie z grilla , boczek wędzony , sałata z owocami , z rusztu , grill , lunch , sos bazyliowy , bazylia , dressing ziołowy , dania na lato

Jak zrobić sałatkę z grillowanymi brzoskwiniami i boczkiem? 

Wszystkie owoce umyłam i dobrze osączyłam. Ważne żeby brzoskwinie były dojrzałe, ale jędrne bo miękkie po prostu będą zbyt maziste po zgrillowaniu. Brzoskwinie poprzekrawałam na ćwiartki. Jeśli bardzo duże to możecie pokroić je na mniejsze kawałki np. ósemki. Każdy kawałek owinęłam cieniutkim plasterkiem boczku. Śliwki pokroiłam na ćwiartki a duże jeżyny w plasterki.

Brzoskwinie w boczku ułożyłam na grillu i piekłam po kilka minut z każdej strony aż boczek ładnie się zrumienił.

SOS - do kubka wlałam ocet i rozmieszałam go z solą. Dodałam olej, miód, sos piri-piri i pieprz oraz drobno posiekane liście bazylii. Utarłam sos aż powstała emulsja z zielonymi drobinkami listków. Mając pod ręką blender możecie sos zblendować a będzie miał gładszą konsystencję.

Opłukaną i osuszoną rukolę rozłożyłam na talerzach przekładając owocami. Całość polałam sosem, posypałam kilkoma listkami bazylii. Podałam od razu po przygotowaniu. To  było naprawdę pyszne!

sałatka , brzoskwinie z grilla , boczek wędzony , sałata z owocami , z rusztu , grill , lunch , sos bazyliowy , bazylia , dressing ziołowy , dania na lato

2 komentarze:

  1. Super przepis! Uwielbiam połączenie słodkie - wytrawne, a kombinacja brzoskwiń i bazylii ostatnio też dołączyła do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger