Makaron w sosie winno serowym z żółtym pomidorem. World Pasta Day

Czy wiecie, że dzisiaj jest Światowy Dzień Makaronu ? Ja pewnie bym zapomniała gdyby nie prezent od zaprzyjaźnionej marki czyli z Lubelli. Już we czwartek dostałam prezent z pięknym nowym fartuszkiem i kilkoma paczkami makaronów. Było też zaproszenie do wspólnego świętowania czyli zrobienia jakiegoś makaronowego pysznego dania. Po takiej niespodziance nie mogłam odmówić. Podjęłam wyzwanie czego wynikiem jest dzisiejszy przepis. 

W ubiegłym roku ten dzień świętowałam pyszną Uszkami pełnoziarnistymi z warzywami



Pomidorowe świderki z sosem serowo winnym i żółtym pomidorem


czas przygotowania : ok. 15 minut
składniki na 2 porcje :
  • ok. 200 g makaronu pomidorowe świderki Lubella 

  • SOS - 1 łyżka oleju albo oliwy 
  • 2 nieduże szalotki 
  • 1 malutka ostra żółtka papryczka
  • 50 ml białego wytrawnego wina 
  • 100 ml śmietanki kremówki 30 %
  • 100 g długo dojrzewającego sera cheddar
  • 20 g długo dojrzewającego sera pecorino + trochę do posypania dania
  •  
  • do smaku - biały pieprz mielony, sól

  • dodatkowo - 2 żółte pomidory odmiany jajko
  • kilka listków świeżej bazylii 


sposób przygotowania : nastawiłam wodę na makaron. Szalotki obrałam i pokroiłam w drobną kosteczkę. Papryczkę oczyściłam z pestek, posiekałam. Sery starłam na tarce. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki. Poprzekrawałam je na ćwiartki, usunęłam gniazda nasienne a miąższ pokroiłam w kostkę.

Kiedy woda w garnku zawrzała osoliłam ją i wrzuciłam makaron. W rondlu rozgrzałam olej, zeszkliłam szalotkę, dorzuciłam papryczkę i chwilę razem smażyłam. Wlałam wino i pozwoliłam mu nieco odparować. Dolałam śmietankę. Kiedy się zagotowała dodałam oba sery i mieszając doprowadziłam sos ponownie do wrzenia. Gotowałam chwilę aż zgęstniał, doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

Kiedy makaron się ugotował odcedziłam go. Rozłożyłam porcje na talerze, polałam sosem, posypałam jeszcze odrobiną sera, pokrojonym pomidorem i bazylią. Podałam od razu w towarzystwie kieliszka schłodzonego białego wina. Można świeżo ugotowany makaron od razu wymieszać z sosem i dopiero wyłożyć na talerze.

Szybko, łatwo a jednak bardzo smacznie :) 



2 komentarze:

  1. Przepis na szybkie danie z makaronem wygląda znakomicie tym bardziej, że w ostatnim czasie polubiłem makaron pod wszelką postacią !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie się prezentuje. O mnie Lubella zapomniała, zresztą nie pierwszy juz raz, ale ja i tak kocham makarony więc z nimi czy bez nich i tak świętuję:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger