Naleśniki kakaowe z twarożkiem i poziomkami

Kiedy po powrocie z weekendu opowiadałam Żarłoczkowi co dobrego jadłam u koleżanki, wyraźnie ożywił się gdy wspomniałam o naleśnikach z serem i poziomkami. Lubi wszystkie wymienione rzeczy więc jęknął tylko cichutko, że to musiało być pyszne. Nie zdradziłam, że przywiozłam cały słoik poziomek i następnego dnia przyszykuję Mu też taki pyszny zestaw. Zrobiłam naleśniki na obiad bo w tygodniu nie ma czasu na takie śniadania. Usmażyłam sporo więc wystarczyło jeszcze na kolację.

Szkoda, że nie zrobiłam zdjęcia mężowi kiedy zobaczył co stawiam na stół. Zdziwiona mina bezcenna i po chwili szeroki uśmiech ! Wiedziałam, że sprawię Mu radochę pachnącymi poziomkami, w końcu znamy się dobrze ponad pół naszego życia.

Zobacz też przepis na Naleśniki z serem po żydowsku i Naleśniki z owocami o sosem karmelowym



Naleśniki kakaowe z twarożkiem waniliowym i poziomkami

czas przygotowania : ok. 1 godziny
składniki : 
  • NALEŚNIKI - 3 średnie jajka 
  • 2,5 szkl. mleka
  • ok. 260-280 g mąki pszennej luksusowej
  • 1 duża łyżka cukru waniliowego 
  • 1 czubate łyżki kakao naturalnego 
  • 4 łyżki oleju rzepakowego 
  • 1/5 łyżeczki soli

  • FARSZ - 500 g białego sera półtłustego 
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej albo ziarenka z laski wanilii 
  • 3-4 łyżki cukru 
  • kilka łyżek śmietany albo jogurtu naturalnego

  • DODATKOWO - ok. 1 l świeżych poziomek
  • kilka łyżeczek cukru
  • śmietana albo jogurt naturalny do polania 


sposób przygotowania : NALEŚNIKI - mąkę przesiałam razem z kakao. Dodałam cukier waniliowy i sól. Jajka roztrzepałam z solą i olejem. Miksując dodawałam po trochu mleka na zmianę z niewielkimi porcjami sypkich składników. Mieszałam przez chwilę aż ciasto było gładkie, bez żadnych grudek. Jeśli będzie zbyt gęste można dodać kilka łyżeczek mleka a gdyby było za rzadkie dosypać niewielką ilość mąki. Miskę z ciastem odstawiłam na 15-30 minut żeby odpoczęło.

FARSZ - ser rozdrobniłam widelcem. Dodałam wanilię i cukier oraz kilka łyżek jogurtu naturalnego. Trudno podać dokładną ilość ponieważ to zależy od wilgotności sera. Masa powinna mieć konsystencję twarożku. Ilość cukru też możecie sobie regulować - mój twarożek nie był bardzo słodki.

Jak jeszcze można wykorzystać poziomki ?

Poziomki miałam świeże, zebrane dzień wcześniej, ale ponieważ miały jechać ze mną kilka godzin pociągiem to umieściłam je w litrowym słoiku przesypując niedużą ilością cukru - nie ugniatałam. Po przywiezieniu do domu schowałam słoik do lodówki na noc - przez ten cały czas cukier się rozpuścił zupełnie a owoce puściły sok. Można użyć świeżutkich poziomek i nie słodzić ich tylko posypywać nimi naleśniki. Wtedy jednak radzę bardziej posłodzić twarożek albo jogurt do polania. 

Z przygotowanego ciasta usmażyłam 20-25 cienkich naleśników śr. 20-22 cm. Takie właśnie lubimy - świeżo smażone, cienkie, z chrupiącymi, łamiącymi się brzegami. Jedliśmy je smarując twarożkiem, nakładając porcję poziomek w syropie i polewając jogurtem naturalnym.



15 komentarzy:

  1. pyszności, Ty to potrafisz zrobić cuda z zwykłych naleśników:d

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodaje do takich naleśników rozpuszczoną czekoladę, a jak mi się nie chce to samo kakao.
    Sa pyszne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z czekoladą do ciasta nie próbowałam, ale to ciekawy pomysł - dziękuję :)

      Usuń
  3. Ach, jakie apetyczne są te naleśniki :) I do tego poziomki… pyszności! Ja jeszcze w tym roku poziomek nie kosztowałam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja przed wyjazdem też nie więc tym bardziej byłam zachwycona

      Usuń
  4. Jejku ale smacznie wyglądają <3 Aż chce sie próbowac!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kakaowe z twarożkiem i owocami smakują bardzo dobrze

      Usuń
  5. he he na drugi raz pstryknij fotkę z reakcją Żarłoczka, bo zobaczyć błogie spojrzenie jak stawiasz na stole takie rozkosze dla podniebienia- bezcenne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz to już po ptakach, ale radocha była ogromna :)

      Usuń
  6. Pyzuniu! Czy dbasz o linię jak takie smakowitości zajadasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dbam ! Pani w szkole od pierwszej klasy uczyła - linia ma być gruba i wyraźna, i tego się trzymam ! :D

      Usuń
  7. Uwielbiam naleśniki, te wyglądają pięknie i bardzo apetycznie.
    Zdjęcia są cudowne :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowicie wyglądają. Już czuję zapach świeżutkich poziomek.

    OdpowiedzUsuń
  9. naleśniki same proszą się, by je zjeść :) pyszny pomysł :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger