Jajka. Śniadanie. Pan Ziółko. Omlet z cukrowym groszkiem, szpinakiem i bratkami

W sobotę byłam umówiona na śniadanie z grupą  znajomych warszawskich blogerów. Wszyscy zabiegani w tygodniu a chcieliśmy spokojnie usiąść i pogawędzić o różnych sprawach. Spotkanie było wyznaczone w "Między Nami Cafe" przy ul. Brackiej.

Kiedy przyszłam na miejsce zauważyłam, że po murami dawnego domu towarowego "Smyk" jacyś ludzie ustawiają skrzynki z warzywami. Jakież było moje zdumienie kiedy okazało się, że to młodszy pan Ziółko przyjechał sprzedawać swoje plony ! Czegóż tam nie było ! Różne rodzaje sałat, ziół i zielska różnej maści, zielony groszek, bób, fasolka szparagowa, cebula, ogórki, cukinia, buraczki, brukiew, kolorowe kalafiory, cykoria liściasta, jarmuż, kwiaty cukinii, nasturcji, bratków i ogórecznika - to tylko część asortymentu. Wszystko nakłada się samemu - ile potrzebujesz, na ile masz ochotę. Można wybierać, przebierać i próbować co jest szczególnie ważne przy nieznanych rodzajach jadalnego zielska a wszystko świeże, soczyste i jędrne. Oczywiście obkupiłam się, poplotkowałam a potem namówiłam na zakupy pozostałych blogerów kiedy już dotarli na miejsce.

Ze świeżutkich nabytków już powstało kilka smakowitych rzeczy. Między innymi na niedzielne śniadanie zaserwowałam pyszny omlet. Jajka od pani Lidy z Podlasia i pyszne dodatki - śniadanie mistrzów. Jak dobrze zacząć dzień czymś tak letnim kiedy za oknem grzmi i pada !



Omlet z groszkiem cukrowym, szpinakiem i jadalnymi kwiatkami

czas przygotowania : 10 minut
składniki na 1 porcję :
  • 3 wiejskie jajka 
  • 2 łyżki mleka 
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 zielona cebulka ze szczypiorkiem
  • 1-2 garści strączków groszku cukrowego
  • 1-2 garści młodych liści szpinaku 
  • garść jadalnych kwiatów - wykorzystałam bratki
  • do smaku - sól ziołowa, pieprz kolorowy świeżo mielony


sposób przygotowania : warzywa opłukałam i osuszyłam. Szpinak grubo pokroiłam. Z groszku odłamałam szypułkę i usunęłam boczne włókna, strączki poprzekrawałam na 3-4 części. Cebulkę posiekałam.

Jajka wybiłam do miseczki, roztrzepałam z mlekiem, odrobiną soli i pieprzu. Na patelni rozgrzałam masło. Zeszkliłam cebulkę, dorzuciłam groszek i szpinak, smażyłam może ze 2-3 minuty - tylko tyle żeby się zagrzały. Wlałam jajka i lekko zamieszałam. Następnie smażyłam na średnim ogniu już nie mieszając, ale podważając szpatułką boki i przechylając patelnię na boki tak żeby płynna masa spływała pod spód. Kiedy omlet się ściął i na wierzchu nie było już rzadkiego jajka zsunęłam go na talerz. Posypałam jeszcze surowym groszkiem, obłożyłam listkami szpinaku i bratkami. Podałam od razu po przygotowaniu zanim wystygł.

Informacja dla Warszawiaków i mieszkańców okolic miasta gdzie i kiedy można znaleźć Pana Ziółko
- we wtorki w godzinach 12-19 Bazar Olkuska
- we środy w godzinach 8-16 pod Fortecą w Parku Traugutta przy ul. Zakroczymskiej
- w soboty w godzinach 8:30-16 Bazar Olkuska
- także w soboty w godzinach 7-14 na bazarze w Falenicy  
- niedziela w godzinach od 10-11 do 16-18 Zielony Jazdów czyli park/dziedziniec przy Zamku Ujazdowskim


2 komentarze:

  1. Zazdroszcze Ci tego Pana Ziółko, bo to Skarb nad Skarbami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorota, myślę że w innych miastach czy innej okolicy też są podobne gospodarstwa tylko trzeba się rozejrzeć. Może właściciele się słabo reklamują albo nie wierzą, że ktoś byłby zainteresowany ich towarem ? Część z tych wynalazków hoduje się na początku tylko na potrzeby restauracji więc może tam warto podpytywać skąd mają owoce i warzywa ?

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger