Ice Tea. Orzeźwienie. Mrożona herbata z cytryną i miętą.

Wracając do domu marzyłam tylko o kąpieli i szklaneczce zimnego napoju. W zamrażarce czekały zamrożone kostki i schłodzona woda bo upały dają się nam nieźle we znaki. Jeszcze lato się nie zaczęło a już żar spływa z nieba. Beton nagrzewa się tak, że promieniuje ciepłem nawet w nocy. Takie gorące dni są piękne, ale wolałabym spędzać je z dala od miejskiej betonowej dżungli ...

Domowa ice tea jest prosta do zrobienia i można dodać do niej co tylko chcecie. Nie trzeba mocno jej słodzić żeby była smaczna i orzeźwiająca a cukier można zastąpić stewią albo innym słodziwem.

A może wolicie Kawę mrożoną albo Lemoniadę ?  Też doskonale orzeźwiają !



Domowa Ice Tea

czas przygotowania : kilka minut + czas chłodzenia i mrożenia
składniki : 
  • 2 l przegotowanej wody 
  • 6 torebek czarnej herbaty ekspresowej dobrej jakości
  • kilka małych łyżeczek cukru trzcinowego demerara
  • 1 łyżka miodu
  • 1 mała cytryna 
  • kilka liści mięty

sposób przygotowania :  herbatę zalałam 1 litrem gorącej wody i parzyłam pod przykryciem przez kilka minut. Wyjęłam torebki i posłodziłam do smaku - nie za dużo, wedle własnego smaku. Zostawiłam do ostudzenia a następnie mocnym naparem napełniłam woreczki na kostki lodu. Zabezpieczone włożyłam do zamrażalnika na noc.

Resztę wody przestudziłam. Dodałam miód, pokrojoną na plasterki wyszorowaną i sparzoną cytrynę oraz trochę roztarte w dłoniach liście mięty. Odstawiłam do lodówki żeby się schłodziła.

Do dużego dzbanka wrzuciłam kostki herbacianego lodu napełniając go do 3/4 wysokości. Uzupełniłam schłodzoną wodą z miodem, cytryną i miętą.

Proste i pyszne a przede wszystkim mokre i zimne :) Komuś nalać ?



5 komentarzy:

  1. przydało by mi się takie dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy jestem tej mieszanki, cytryny i mięty. Na upalne dni strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety juz po upałach ale wszystko jeszcze przed nami wyglada wspaniale.Smacznie i zdrowo pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetnie wygląda, zrobie przy najbliższej okazji :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger