Kasza. Orzechy. Rabarbar. Deser z kaszy jaglanej z rabarbarem i orzechami laskowymi

Zapraszam na deser z kaszy jaglanej i to wegański, chociaż stało się tak przez przypadek bo my lubimy i jemy produkty pochodzenia zwierzęcego. Ale czasami robię coś innego żeby spróbować nowych smaków i ciekawych połączeń.

Krem jaglany w smaku i konsystencji przypominał deser serowy a kwaskowy rabarbar i chrupiące orzechy dobrze się z nim komponowały. Wyszło pysznie i zdrowo. Ja zrobiłam 4 duże porcje, ale spokojnie wystarczy składników na 6 mniejszych.

Zobacz przepis na Deser z kaszy manny z żurawiną i czekoladą










 Krem jaglany z rabarbarem i orzechami laskowymi

czas przygotowania : ok. 30 minut + czas studzenia poszczególnych składników + czas chłodzenia deseru
składniki na 4-6 porcji: 
  • 6 lekko czubatych łyżek suchej kaszy jaglanej
  • ok. 500 ml mleczka z orzechów laskowych
  • 200 ml śmietanki sojowej
  • do smaku - cukier puder brązowy 
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej albo ziarenka z jednej laski wanilii 

  • 5 niezbyt grubych łodyg rabarbaru
  • kilka łyżeczek cukru brązowego demerara
  • 3-4 łyżki wody 
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu 

  • ok. 200 g orzechów laskowych łuskanych 
  • 5 łyżeczek cukru trzcinowego demerara 
  • 2-3 łyżki wody
  • kilka łyżeczek mleczka z orzechów laskowych

sposób przygotowania : kaszę wsypałam do zimnego mleka orzechowego i zagotowałam. Przykryłam i gotowałam na małym ogniu ok. 30 minut aż kasza prawie się rozgotowała całość nabrała konsystencji gęstego budyniu. Ostudziłam i zmiksowałam blenderem na krem. Zimną śmietankę sojową ubiłam na sztywno i wymieszałam z jaglaną masą. Dodałam pastę waniliową i cukier do smaku. Schłodziłam.

Rabarbar umyłam i pokroiłam na nieduże kawałki. Do rondla wsypałam cukier i wlałam wodę. Podgrzewałam aż powstał karmel. Wrzuciłam rabarbar i smażyłam kilka minut aż zaczął się rozpadać. Zdjęłam z ognia, doprawiłam cynamonem i przestudziłam.

Orzechy rozsypałam na blasze i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na ok. 15 minut. Gorące wyłożyłam na ściereczkę i pocierałam aż zeszła z nich skórka. Grubo posiekałam. W rondelku rozpuściłam cukier z wodą. Kiedy zaczął się karmelizować wsypałam orzechy i wymieszałam. Wlałam kilka łyżeczek orzechowego mleka i gotowałam chwilę żeby sos zgęstniał. Ostudziłam.

Do pucharków nałożyłam warstwę kremu jaglanego, na to rabarbar i reszta kremu. Na wierzch wyłożyłam orzechy. Mocno schłodziłam.


4 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie i zapewne znakomicie smakuje :) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny deser, na pewno wielu wegan go doceni :) Polecę córce .

    OdpowiedzUsuń
  3. ten deser wygląda przepysznie. A gdzie można dostać to mleczko orzechowe?Bardzo jest drogie?

    P.S. Przepiękne zdjęcia i łyżeczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupowałam z jakimś markecie, kilka złotych za karton poj. 1 l, można też zrobić samemu, ale ja przepisu jeszcze nie mam. Możesz zamiennie użyć mleka sojowego albo nawet zwykłego krowiego jeśli nie jesteś veganką

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger