Trzeszcząca sałatka

Dlaczego trzeszcząca ? Ano dlatego, że ma w sobie dużo soczystych składników, które chrupią i trzeszczą w zębach podczas jedzenia. Świeża, pyszna i całkiem szybka do przygotowania ! U nas świetnie sprawdziła się na weekendowe, pożywne śniadanie.




czas przygotowania : 15 minut + ew. czas dla przegryzienia się smaków 
składniki :
  • 4 - 6 łodyg selera naciowego - wolę delikatniejsze ze środkowej części warzywa
  • 1 kolba kukurydzy cukrowej 
  • 5 - 6 ogórków małosolnych albo kiszonych
  • 4 cienkie cebulki dymki, całe
  • ok. 100 - 150 g dobrej szynki parzonej, wędzonej
  • 1 łyżka majonezu
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego 
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony

sposób przygotowania : w szerokim garnku zagotowałam wodę - nie soliłam ! - wrzuciłam oczyszczoną z liściastej osłony kolbę kukurydzy i gotowałam 3-5 minut. Wyjęłam, schłodziłam w zimnej wodzie a następnie osuszyłam i ostrym nożem okroiłam ziarna do miski.

Ogórki pokroiłam na dość grube ćwierć plasterki, selera na nieduże kawałki - kilka listków zostawiłam do dekoracji a resztę posiekałam. Dymkę też posiekałam a szynkę pokroiłam w kostkę. Wszystkie krojone składniki dorzucałam stopniowo do kukurydzy. Na koniec dodałam majonez i jogurt, doprawiłam do smaku odrobiną soli i pieprzem - tego drugiego nie żałowałam. Sałatkę wymieszałam i odstawiłam na pół godziny żeby smaki się przegryzły. Podałam przybierając ugotowanym na twardo jajkiem i listkami selera.


12 komentarzy:

  1. Taką chrupiącą sałateczkę pożarłabym z rozkoszą za chwilkę na śniadanie:-). Fajnie, że dodałaś selera naciowego, bo go uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam mniam i grzaneczki do tego :) smacznie to wygląda..

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam to chrupanko pod ząbkami:) mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja kocham taką prostotę! kojarzy mi się z leniwymi, rodzinnymi spotkaniami. mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. można sobie język połamać czytając tytuł. :) lubię takie sałatki. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja żeby trzeszczała jeszcze bardziej dodaję pestki dyni i słonecznika , jest przepyszna

    OdpowiedzUsuń
  7. Sałatka pyszna. Niestety, u nas na bazarku nie ma jeszcze świeżej kukuricy ;) , więc dałam taką "zwykłą", z puszki. Ale i tak wyszło pysznie-trzeszcząco-chrupiąco.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger