Naleśniki kakaowe z serem i ananasem

Te smażyłam ja, ale mój Młody doszedł już do takie wprawy z naleśnikami, że chyba od następnego razu oddam patelnię. Robi po prostu lepsze naleśniki ode mnie i będę musiała jakoś z tym żyć . . .


składniki:
  • NALEŚNIKI - 1,5 szkl. mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 1 szkl. mleka
  • trochę wody zw. lub gazowanej - ile zabierze mąka
  • 2 czubate łyżki kakao naturalnego
  • 1 duże jajko (albo 2 małe)
  • 3 łyżki oleju

  • FARSZ - 500 g sera białego, twarogowego (użyłam półtłustego)
  • trochę cukru do sera
  • kilka krążków ananasa z syropu
  • 3 - 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 mała łyżeczka ekstraktu waniliowego

  • do przybrania: 50 g czekolady deserowej i kawałki ananasa
  • masło do odsmażenia gotowych naleśników
sposób przygotowania: Jajko roztrzepałam z solą, olejem i mlekiem, dodałam mąkę, kakao i tyle wody aby ciasto miało konsystencję gęstej śmietany - trudno dokładnie podać ilość bo każda mąką inaczej ją wchłania. Ciasto dobrze wymieszałam  rózgą żeby nie było żadnych grudek. Usmażyłam cienkie naleśniki - ja do ciasta dodaję olej i smażę na teflonowej patelni więc nie wlewam już na nią tłuszczu.

Twaróg rozgniotłam widelcem, dodałam jogurt, esencję waniliową i cukier do smaku smaku. Dosypałam większość posiekanego ananasa - kilka kawałków zostawiłam do dekoracji. Naleśniki smarowałam grubo farszem i zwijałam. Lekko je podsmażyłam  na rozgrzanej patelni z 2 łyżkami masła, tylko tyle żeby podgrzać. Podałam polane rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą i przybrane resztą ananasa. 

3 komentarze:

  1. Naleśniki wolę zdecydowanie w krokietach ;), ale tych bym spróbowała - podoba mi się połączenie kakaowego smaku z ananasowym. ;)

    P.S. Gdzieś się zapodziała?! :D Zaginęła w puszczy białowieskiej... ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają naprawdę znakomicie. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger