Sałatka ze szparagów, różyczek i sera

Lubię warzywa, może nie wszystkie, ale dużo z nich. I lubię sałatki z warzywami, najlepiej takie na szybko - pokroić, ew. coś tam zblanszować, wymieszać, jakiś sosik i już. I najbardziej lubię robić je tylko dla siebie gdy jestem sama, bo nikt nie marudzi, że nie lubi zielonego . . . Czasami jednak bywają takie dni gdy coś dziwnego wisi w powietrzu i na sałatkę znajdują się chętni


składniki:
  • 1/2 pęczka zielonych, cienkich szparagów
  • 1/4 niedużego kalafiora
  • 1/3 niedużego brokuła
  • 250 g żółtego sera, użyłam Goudy
  • 150 ml jogurtu naturalnego
  • po 1 - 2 łyżki posiekanego koperku i cienkiego szczypiorku
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • do smaku: sól, cukier, pieprz biały mielony

sposób przygotowania: Warzywa opłukałam, osączyłam. Szparagom przycięłam twarde końcówki, pokroiłam na mniejsze kawałki. Brokuła i kalafiora podzieliłam na różyczki. Ser pokroiłam w słupki. Jogurt wymieszałam z sokiem z cytryny, doprawiłam, dodałam zioła, wymieszałam. Wszystkie warzywa wrzucałam partiami do lekko posłodzonej wrzącej wody, gotowałam 2 - 3 min. - mają być lekko obgotowane, ale chrupiące. Osączyłam je i przestudziłam. Ułożyłam porcje warzyw na talerzach, oprószyłam odrobiną soli, dodałam po trochu sera i polałam sosem.


4 komentarze:

  1. Pyza, gdzie ty zdobyłas cieniuteńkie zielone szparagi?!!?!?1

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna sałatka na letnie dni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka zrobiona chyba jakiś czas temu, bo sezon szparagowy już się dawno skończył.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olu, przepis, jak zauważyła hania-kasia, zrealizowany jakiś czas temu :D, mam trochę takich zaległych i wstawiam jak mam czas :-) mam nadzieję, że to nikomu nie przeszkadza

    hania-kasia, jak najbardziej masz rację, ale zapomniałam o niej

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger